facebook youtube

Excel w sprzedaży i zakupie – szkolenie on-line

Aby zakupić to szkolenie on-line, skontaktuj się ze mną mailowo na adres:

danutawoznica@mentordg.pl

Co kupujesz:

  • szkolenie on-line 1:1 przez platformę Ms Teams.
  • szkolenie trwa 9 godzin zegarowych w ustalonym terminie i harmonogramie: 2 x 4,5  godziny godziny  

Ponadto miesięczny dostęp do tego samego kursu on-line. Szczegóły kursu znajdziesz w zakładce Kursy.

Szkolenie Excel w sprzedaży i zakupie przeznaczone jest dla osób, które pracują w obszarze sprzedaży i zakupu i używają Excel’a w swojej codziennej pracy, a marzy im się, żeby wszystko robić szybko i bez błędów.

Excel w sprzedaży i zakupie ma wspomóc handlowców i kupców np. w:

  • codziennych analizach sprzedaży i zakupu
  • codziennych analizach marży, cen i promocji
  • analiza planu i realizacji sprzedaży
  • analizach kosztów kredytu kupieckiego
  • analizach struktury i efektywności
  • analizach cen zakupu
  • analiza struktury i produktywności zapasów
  • szybkim przygotowaniu analizy ABC, XYZ i budowaniu macierzy decyzyjnej

Szkolenie jest prowadzone przez trenera z wieloletnim doświadczeniem w zakresie szkoleń oraz z doświadczeniem w analizach sprzedaży, więc wszystkie ćwiczenia są zaczerpnięte z życia.

Zagadnienia są tłumaczone prostym, zrozumiałym dla handlowców i kupców językiem,.

UWAGA !!! Do szkolenia najlepszy jest Excel 2016 i wyższe wersje, ponieważ posiada w standardzie dodatek Power Query. Przy Excelu 2010 i 2013 niezbędne jest zainstalowanie przed szkoleniem bezpłatnego dodatku Power Query, który jest do pobrania ze strony Microsoft. Bez tego dodatku uczestnik nie zrealizuje 10% zakresu szkolenia.

Program szkolenia:

  1. Jak przyspieszyć pracę w analizie sprzedaży i zakupu stosując funkcje arkusza kalkulacyjnego Excel:

    • matematyczne
    • logiczne
    • tekstowe
    • daty
    • wyszukiwania

    • Obróbki baz danych – przygotowanie danych do analizy
    • Przeliczanie cen od ceny regularnej do cen promocyjnych
    • Porównywanie cenników i zmian cen
    • Obliczanie efektywności promocji
    • Planowanie sprzedaży na podstawie danych historycznych
    • Obliczanie dynamiki i struktury sprzedaży i zakupu
    • Szacowanie kosztów kredytu kupieckiego
  2. Analiza dużych baz danych z zastosowaniem tabeli przestawnej czyli zrób analizy w 5 minut:

    • zasady budowania i działania tabel przestawnych
    • pola i elementy obliczeniowe
    • obliczenia niestandardowe w tabelach przestawnych
    • grupowanie danych w tabeli przestawnej
    • fragmentatora

    • Analizy struktury i dynamiki sprzedaży i zakupu
    • Analiza struktury i  produktywności zapasu  
    • Analiza efektywności sprzedaży i promocji
    • Analiza cen i marż
    • Analiza sprzedaży i symulacje zakupu
    • Analiza ABC - XYZ oraz macierz decyzyjna
    • Analiza porównawcza planu i realizacji sprzedaży
    • Analiza kosztów kredytu kupieckiego
  3. Jak uprościć sobie pracę:

    • Daschboard menadżerski i analityczny jako narzędzie do kontroli realizacji celów
    • Formatowanie warunkowe.
    • Sprawdzenie poprawności danych.

    W najbliższym czasie pojawią się dodatkowe moduły:

  4. Power Query – podstawowe zasady pracy:

    • Wprowadzenie do przekształcenia danych.
    • Zaczytanie danych z wielu plików do jednego pliku - utworzenie jednej bazy danych.