Wykorzystujemy pliki cookies w celu prawidłowego działania strony, korzystania z narzędzi analitycznych i marketingowych oraz zapewniania funkcji społecznościowych. Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies?
Tak

Excel we wspomaganiu sprzedaży

Poziom: średniozaawansowany

Dla kogo: przedstawiciele handlowi, kupcy, menadżerowie sprzedaży, osoby zarządzające sprzedażą

Główną korzyścią ze szkolenia jest czas i informacja. Znając Excel’a szybciej uzyskasz wiarygodne informacje niezbędne do zwiększania sprzedaży i podejmowania efektywnych decyzji.

Efekty:

  • Po szkoleniu będziesz wiedzieć, do czego można użyć Excel’a w Twojej pracy, żeby było szybciej, łatwiej i prościej
  • szybkie i bezbłędne przygotowywania zarówno prostych jak i skomplikowanych kalkulacji niezbędnych w pracy z Klientami, współpracownikami, zarządem
  • bardzo szybka analiza dużych baz danych, co przekłada się na szybkie raportowanie o wielkości sprzedaży, zysku, marży wielowymiarowa analiza wolumenu sprzedaży i zakupu, analiza zyskowności sprzedaży, analiza należności, analiza efektywności promocji itp.
  • przygotowanie raportów, kalkulacji i analiz porównawczych w jak najkrótszym czasie

 

Metoda pracy: warsztaty komputerowe w trakcie, których przygotowujemy poszczególne obliczenia, kalkulacje, analizy, raporty

 Program

  1. Kalkulacje przy użyciu funkcji arkusza kalkulacyjnego Excel –

funkcje matematyczne
funkcje logiczne
funkcje tekstowe
funkcje daty
funkcje wyszukiwania

Możliwości:

  • Obliczanie wielkości obrotu, zysku, marży, narzutu, udziału procentowego
  • Wyliczanie kosztu kredytu kupieckiego, kosztu podwyżki cen przez dostawcę
  • Obliczanie efektywności i kosztów promocji
  • Dodawanie do bazy danych dodatkowych elementów przechowywanych w innych tabelach i bazach
  • Grupowanie danych w określonych przedziałach – np. analiza ABC – XYZ,

 

  1. Bardzo szybka analiza danych przy użyciu tabeli przestawnej - zasady budowy i działania tabeli przestawnej:

Zasady budowania i działania tabel przestawnych
Formaty danych prezentowanych w tabeli przestawnej (np. sumy, procenty, liczniki)
Grupowanie danych w tabeli przestawnej
Wykresy tabeli przestawnej

Możliwości:

  • Analiza wielkości, struktury i dynamiki sprzedaży, marży, zysku, narzutu w podziale na dostępne kategorie (np. produkty, producentów, dostawców, regiony kraju)
  • Analiza ABC – XYZ przy zastosowaniu tabeli przestawnej
  • Przygotowanie planów budżetowych i sprzedażowych na przyszłe okresy
  • Analiza sprzedaży utraconej
  • Analiza porównawcza promocji – terminy, produkty, dostawcy, zyskowność, wielkość obrotu
  • Analiza należności w dowolnych przedziałach przeterminowań