facebook youtube

Power Query w sprzedaży (dostęp na 365 dni od daty zakupu)

CENA: 400 zł

UWAGA: do tego kursu konieczne jest posiadanie Excela w wersji 2016 lub wyższej albo 2010 lub 2013 z dodatkiem Power Query, który można pobrać bezpłatnie ze strony Microsoft!!!

PROGRAM KURSU

Power Query to narzędzie, które odmieni Twoją codzienną pracę. Pozwala łączyć dane z wielu plików Excela, txt, csv, pdf, z Internetu, wprost z programu sprzedażowego, na którym pracujesz. Ułatwia przekształcanie danych tak, żeby nie trzeba było robić pracy „ręcznie” i można było szybko zrobić gotowe raporty. Najfajniejsze jest to, że gdy w plikach, z których pobierasz dane coś się zmieni – zaktualizujesz je, dodasz nowe dane, nowy okres, nowego Klienta czy towar – to po odświeżeniu Twoje dane w bazie danych lub raporcie zostaną automatycznie zaktualizowane.

Kurs Power Query w sprzedaży przeznaczony jest dla osób, które pracują na dużych bazach danych, łączą dane z wielu plików albo z różnych typów plików (np. xlsx, csv, txt), a marzy im się, żeby zbudować narzędzia do wielokrotnego użytku i wszystko robić szybko i bez błędów.

Power Query w sprzedaży ma pokazać:

  • jak uprościsz obróbkę i przygotowanie danych
  • jak zautomatyzujesz masę pracy, którą teraz wykonujesz ręcznie
  • jak budować narzędzia do wielokrotnego wykorzystania, żeby codziennie, co tydzień, co miesiąc nie robić tej samej roboty od początku
  • jak wyeliminować błędy, które pojawiają się często przez pośpiech i ręczną robotę
  • jak łączyć dane z wielu plików o takiej samej strukturze (takie same kolumny w każdym pliku)
  • jak łączyć tylko wybrane dane z wielu plików, gdzie każdy plik wygląda zupełnie inaczej, ale potrzebujemy wybranych danych w jednej bazie danych
  • jak łączyć dane z jednego pliku Excela, ale z wielu arkuszy
  • jak łączyć dane np. z pliku Excela, csv i txt w jedną bazę danych
  • jak bardzo szybko przekształcać dane i poprawiać błędy w bazach,
  • jak czyścić dane z niepotrzebnych informacji i błędów 
  • jak usuwać np. puste wiersze i kolumny

Kurs jest prowadzony przez trenera z wieloletnim doświadczeniem w zakresie szkoleń oraz z doświadczeniem w analizach strategicznych i operacyjnych, więc wszystkie ćwiczenia są zaczerpnięte z życia.

Zagadnienia są tłumaczone prostym językiem, zrozumiałym dla każdego, a lekcje są krótkie.

Uwaga: kurs dostępny będzie przez rok od daty zakupu kursu. Wymagania techniczne niezbędne do korzystanie z kursu: posiadanie komputera mającego dostęp do sieci Internet, wyposażonego w sprawny system operacyjny, np. Windows oraz zainstalowanie na komputerze, o którym mowa powyżej jednej z następujących przeglądarek: Edge 17 lub wyższy, Firefox 61 lub wyższy, Chrome 68 lub wyższy, Safari 11 lub wyższy, Opera 52 lub wyższy, obsługującej pliki cookies, oraz JAVASCRIPT.

Co zawiera kurs:

  • ponad 40 lekcji w formie filmów, na których omawiam i tłumaczę wybrane zagadnienia oraz rozwiązuję konkretne zadania.
  • ponad 50 plików Excela do filmów z zadaniami do ćwiczenia.
  • Do każdego zadania jest przygotowany oddzielny film po to, aby nie były one długie, aby można było przećwiczyć praktycznie zaprezentowany materiał.


Program kursu:

Ogólne informacje o pracy z Power Query

  1. Jak uruchomić Power Query i jak pobrać do niego dane?
  2. Obszary edytora Power Query.
  3. Co można zrobić w zakładce Narzędzia główne?
  4. Co można zrobić w zakładce Przekształć?
  5. Co można zrobić w zakładce Dodaj kolumnę?
  6. Co można zrobić w zakładce Widok?
  7. Jak dzielić kolumny w Power Query?
  8. Jak grupować dane w Power Query?
  9. Jak dołączać dane w Power Query?
  10. Jak scalać dane w Power Query?
  11. Jak wstawiać dodatkowe kolumny z obliczeniami - Kolumna warunkowa?
  12. Jak wykonać obliczenia standardowe i niestandardowe na kolumnie?
  13. Jak dodać kolumny zawierające dodatkowe informacje o datach?
  14. Jak wypełniać puste miejsca w kolumnie?
  15. Co to jest kolumna przestawna i jak ją zastosować? Jak anulować przestawienie kolumn?
  16. Jak zapisać zapytanie Zamknij i załaduj / Zamknij i załaduj do ... ?
  17. Jak otworzyć okno Zapytań Power Query, gdy nam zniknęło?
  18. Jak dołożyć nowe zapytanie np. słownik, ale bezpośrednio w Power Query - Wprowadź dane?

01 SPRZEDAZ ZREALIZOWANA ROK BIEZACY - folder

  1. Omawiamy dane, które będziemy łączyli - wiele plików, z jednym arkuszem, z nagłówkami w pierwszym wierszu, z różną ilością kolumn.
  2. Jak przygotować pliki do pobierania danych, żeby to generowało jak najmniej problemów? Jak działa funkcja Excel.Workbook, która pobiera dane z wielu plików na raz?
  3. Wypakowujemy dane z Tabeli na dwa sposoby, żeby nowe kolumny, które pojawią się w plikach np. kolejny tydzień sprzedaży pojawiły się w naszej bazie.
  4. Przekształcamy dane sprzedażowe, żeby można było zrobić jak najwięcej analiz sprzedaży - dzielimy kolumny i dodajemy dane z innych plików - scalamy zapytania.
  5. Przygotowujemy raport sprzedaży wg grup, produktów i tygodni - łączymy kolumny, przestawiamy kolumny, modyfikujemy słownik, żeby uzupełnić brakujące dane i odświeżamy zapytanie.

02 SPRZEDAZ ZREALIZOWANA DANE WIELOLETNIE - folder

  1. Pobieramy dane sprzedażowe z wielu plików, z wielu arkuszy (każdy rok w oddzielnym arkuszu). Z nazwy pliku i arkusza wyciągamy dodatkowe informacje do analiz. Łączymy dane za pomocą Excel.Workbook. Przestawimy kolumny z poziomu do pionu.
  2. Przygotowujemy słownik miesięcy w zapytaniu i scalamy zapytania. Dodajemy do bazy rabaty Klientów w poszczególnych latach oraz rynek, na którym była wykonana sprzedaż. Scalamy zapytania. Robimy obliczenia: wartości rabatów, sprzedaży po rabacie. Dodajemy do bazy daty i kwartały.
  3. Jak na podstawie słownika i plików sprzedażowych znaleźć Klientów, którzy przestali od nas kupować? - scalanie pełne
  4. Aktualizujemy dane o nowe pliki sprzedażowe. Poprawiamy błąd wynikający z null w komórce. Wyodrębniamy nazwę produktu z kolumny.

03 PLAN VS. REALIZACJA - folder

  1. Łączymy dane z wielu plików z planami sprzedaży, ale tak, żeby można je było odświeżać bez błędów, gdy dojdą nowe okresy z planami sprzedaży.
  2. Przygotowujemy plany sprzedażowe do porównania ich z realizacją. Dzielimy kolumny, przestawiamy tygodnie z poziomu w pion i dodajemy oznaczenie, z jakiego źródła pochodzą dane. Zaczytujemy także dane pokazujące realizację sprzedaży.
  3. Łączymy dane o planie i realizacji sprzedaży na jedną bazę danych do analizy odchyleń i dokładamy dodatkowe dane przydatne do analiz.
  4. Przygotowujemy analizę dla każdego towaru, plan, realizacja, odchylenie oraz % odchylenia.
  5. Aktualizujemy plany sprzedażowe i rozwiązujemy problemy, jakie to może spowodować, żeby w przyszłości już się nie pojawiały.

04 SPRZEDAZ Z WIELU KANALOW NIEJEDNOLITE BAZY DANYCH - folder

  1. Łączymy dane z wielu plików, które wyglądają zupełnie inaczej. Mają kolumny wspólne (towar, data, ilość, wartość) i wiele kolumna różnych i zupełnie różnie nazwanych. Porządkujemy dane tak, żeby je można było połączyć na jedną wspólną bazę danych i robić z niej analizy.

05 PH WYNAGRODZENIE I PREMIA - folder

  1. Sumujemy ilość godzin przepracowanych przez poszczególnych przedstawicieli w poszczególnych dniach i miesiącach oraz rozwiązujemy problem z sumowaniem godzin.
  2. Pobieramy stawkę za godzinę pracy PH z innego pliku i liczymy wynagrodzenie.
  3. Sumujemy obrót zrealizowany przez każdego PH w każdym miesiącu z danych dziennych i liczymy prowizję - % od obrotu w przedziałach.
  4. Przekształcamy raport pełny o wszystkich składnikach wynagrodzenia do raportu skumulowanego.
  5. Jak sformatować raport, żeby dane były czytelne i nie trzeba było się napracować?

06 KARTY KLIENTOW - folder

  1. Jak pobrać dane z wielu druczków - kart Klienta i zrobić z nich bazę danych?
  2. Jak uporządkować bazę, żeby przy odświeżaniu danych i dokładaniu nowych kart Klientów nie wychodziły błędy?

07 OGROMNE BAZY DANYCH - folder

  1. Jak zrobić analizę z bazy danych zawierającej ponad 2.000.000 wierszy, gdy do Excela wejdzie tylko 1.048.576 wierszy? Da się.

08 SPRZEDAZ ANALIZY NA PODSTAWIEDANYCH Z RÓŻNYCH DANYCH Z RÓŻNYCH ŹRÓDEŁ - folder

  1. Jak pobrać dane z plików z pustymi wierszami na początku i zrobić w nim porządki?
  2. Dokładamy dane z plików tekstowych - opiekun Klienta i Region oraz zamieniamy dane poziome na pionowe, żeby łatwiej było robić z nich analizy.
  3. Naliczamy rabat za zrealizowanie obrotu powyżej obrotu minimalnego dla towaru i Klienta.
  4. Namierzamy i naprawiamy błędy, które pojawiły się w naszej bazie danych.