facebook youtube

Excel w księgowości (dostęp na 365 dni od daty zakupu)

CENA: 615 zł

UWAGA: w kursie jest ćwiczenie z zastosowaniem Power Query. Aby je wykonać niezbędne jest posiadanie Excela w wersji 2016 lub wyższej albo 2010 lub 2013 z dodatkiem Power Query, który można pobrać bezpłatnie ze strony Microsoft!!!

PROGRAM KURSU

Kurs Excel w księgowości przeznaczony jest dla osób, które pracują w dziale księgowości i używają Excel’a w swojej codziennej pracy, a marzy im się, żeby wszystko robić szybko i bez błędów.

Uwaga: kurs dostępny będzie przez rok od daty zakupu kursu. Wymagania techniczne niezbędne do korzystanie z kursu: posiadanie komputera mającego dostęp do sieci Internet, wyposażonego w sprawny system operacyjny, np. Windows oraz zainstalowanie na komputerze, o którym mowa powyżej jednej z następujących przeglądarek: Edge 17 lub wyższy, Firefox 61 lub wyższy, Chrome 68 lub wyższy, Safari 11 lub wyższy, Opera 52 lub wyższy, obsługującej pliki cookies, oraz JAVASCRIPT.

Excel w księgowości ma wspomóc księgowe np. w:

  • uzgadnianiu kont
  • rozliczaniu różnic kursowych
  • współpracy z audytorami, urzędami i bankami
  • przygotowywaniu zestawień należności i zobowiązań
  • przygotowywaniu analiz kosztów, wyniku finansowego, danych budżetowych
  • naliczaniu rezerw i odpisów aktualizujących
  • szybkim wiekowaniu należności, zobowiązań, zapasów
  • szybkim przygotowaniu danych do księgowania np. bilingi telefoniczne, załączniki do faktur paliwowych itp.
  • przygotowywaniu obliczeń niezbędnych do bilansu i informacji dodatkowej

Kurs jest prowadzony przez certyfikowaną księgową z ponad trzynastoletnim doświadczeniem, więc wszystkie ćwiczenia są zaczerpnięte z życia.

Zagadnienia są tłumaczone prostym, zrozumiałym dla księgowych językiem, a lekcje są krótkie.

Co zawiera kurs:

  • ponad 70 lekcji w formie filmów, na których omawiam i tłumaczę wybrane zagadnienia oraz rozwiązuję konkretne zadania.
  • Gotowe narzędzia do ewidencji RMK, środków trwałych i naliczania amortyzacji, rozliczania różnic kursowych itp.
  • 25 plików Excel’a z wieloma zadaniami do ćwiczenia.
  • Do każdego zadania jest przygotowany krótki film. Dzięki temu można przećwiczyć praktycznie każde zadanie oddzielnie, bez konieczności oglądania długiego filmu z całego szkolenia.


Program kursu:

Analiza kosztów, przychodów i wyniku finansowego na podstawie zapisów z konta:

  1. Numer konta podzielimy na trzy kolumny, żeby zrobić dowolne analizy.
  2. Do numeru konta dołożymy nazwę konta, żeby analizy były czytelniejsze dla nie księgowych.
  3. Z daty księgowania wyodrębnimy dzień, miesiąc, kwartał i rok, żeby analizy można było zrobić dla dowolnego okresu i porównywać dane np. miesiąc do miesiąca.
  4. Podzielmy dane na koszty i przychody, żeby można było zrobić bardziej ogólne analizy.
  5. Zrobimy zestawienie kosztów i przychodów w poszczególnych miesiącach i wyliczymy wynik finansowy.
  6. Zrobimy szczegółowe zestawienie kosztów w podziale na kategorie i miesiące.
  7. Przeanalizujemy koszty i przychody w poszczególnych kwartałach uwzględniając kategorie ogólne oraz podzielimy dane tak, żeby dane dla każdego pionu były na oddzielnym arkuszu.
  8. Każdy arkusz zapiszemy jako oddzielny plik.
  9. Przygotujemy analizę kosztów, policzymy i omówimy wskaźniki struktury i dynamiki kosztów.

Różnice kursowe dla wielu walut na podstawie tabel NBP:

  1. Na podstawie zestawienia faktur i płatności za te faktury oznaczymy skąd pobrać kurs waluty, w której było robione rozliczenie
  2. Pobierzemy kursy waluty na dzień wystawienia faktury i na dzień dokonania zapłaty.
  3. Przeliczymy różnice kursowe.
  4. Omówimy błędy, które się pojawią i wyjaśnimy, na co uważać w przyszłości.
  5. Podzielimy różnice kursowe na koszty i przychody.
  6. Zestawimy różnice kursowe w podziale na klientów lub waluty.

Należności – analiza

  1. Omówimy zasady blokowania okienek, żeby nie przesuwały się np. nagłówki
  2. Omówimy zasady filtrowania danych, jakie mogą pojawić się problemy, na co trzeba uważać, co utrudnia filtrowanie danych
  3. Omówimy zasady sortowania danych, na co koniecznie trzeba uważać, jak sortować dane wg wielu poziomów albo wg własnego pomysłu, co utrudnia lub uniemożliwia sortowanie danych
  4. Obliczymy opóźnienie płatności na dowolny dzień
  5. Podzielimy płatności na terminowe i przeterminowane
  6. Podzielimy płatności na szczegółowe, dowolne przedziały przeterminowań
  7. Naliczymy odpisy aktualizujące wartość należności
  8. Naliczymy odsetki od nieterminowych płatności
  9. Zrobimy zestawienia płatności w podziale na przedziały przeterminowań
  10. Przygotujemy analizę zadłużenia poszczególnych Klientów, ich udział w całkowitym saldzie, kosztów odpisów aktualizujących, odsetek.
  11. Zestawimy należności w przedziałach przeterminowań, wyliczymy wskaźniki struktury, ilości faktur ich daty
  12. Przygotujemy do wydruku zestawienie, które ma kilkaset stron

Należności a płatności

  1. Na podstawie zestawienia należności i wyciągów bankowych przypiszemy, jakie płatności zostały rozliczone danym przelewem, w jakim wyciągu, jakiego dnia.
  2. Sprawdzimy, które faktury zostały rozliczone danym przelewem.
  3. Czy wszystkie faktury są rozliczone?
  4. Czy wszystkie przelewy z danego wyciągu zostały przypisane do faktur?
  5. Czy kwota wpłat z wyciągu bankowego różni się od wartości faktur?

Przygotowanie załączników do rozksięgowania kosztów:

  1. Na podstawie dokumentów inwentaryzacyjnych rozliczymy inwentaryzację i zaktualizujemy wartość konta 330
  2. Przygotujemy do księgowania fakturę za paliwo i wydatki ze stacji benzynowej na podstawie zbiorczego zestawienia transakcji otrzymanego od sprzedawcy.
  3. Przygotujemy do księgowania biling telefoniczny.
  4. Podzielmy dane na poszczególne faktury.
  5. Przygotujemy dokumenty do wydruku.

Uzgodnimy konta, aby poznać trzy metody uzgodnienia:

  1. Sprzedaż z wystawionymi fakturami – metoda prosta
  2. Konto VAT z zapisami z rejestru, gdzie każdy dokument jest pokazany w wielu pozycjach i na różne sposoby w rejestrze i na koncie
  3. Konto rozliczenia zakupu, gdzie nie będzie pozornie części wspólnej, która ułatwi uzgodnienie
  4. Przygotujemy narzędzie do wielokrotnego użytku do uzgadniania konta VAT z rejestrem VAT

Środki trwałe

  1. Jak uporządkować ewidencję środków trwałych, która ma niepotrzebne puste wiersze, a dane są zapisane w dwóch wierszach zamiast w jednym?
  2. Obliczymy datę rozpoczęcia i zakończenia amortyzacji
  3. Obliczymy wartość umorzenia za miesiąc, za rok, na koniec roku, % umorzenia, wartość netto środka trwałego
  4. Uzupełnimy tabelę amortyzacyjną zapisami dla każdego miesiąca
  5. Bardzo szybko z tabeli za rok 2020 zrobimy tabelę na rok 2021, która sama już wszystko przeliczy
  6. Pogrupujemy dane, które muszą być schowane
  7. Przygotujemy PK do księgowania amortyzacji
  8. Przygotujemy zestawienie do szybkiego porównania ewidencji księgowej z rzeczywistością – czy ewidencja księgowa jest aktualna

Obrotówka

  1. Na podstawie obrotówki zrobimy bardzo szybko zestawienie stanu środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych – przykłady tabel do informacji dodatkowej do bilansu
  2. Porównamy salda konta 201 z obrotówki z saldami klientów wykazanymi w ćwiczeniu z analizą należności
  3. Rozwiążemy problem blokowania okienek
  4. Po co zestawiać obrotówki za różne okresy w tym samym arkuszu i jak to zrobić.
  5. Do czego wykorzystać tak zestawione obrotówki?

Druk sprawozdania - na podstawie przykładowego druku bilansu i rachunku zysków i strat:

  1. Ustawimy obliczenia w bilansie tak, aby nie pojawiały się błędy typu #DZIEL/0!
  2. Bardzo szybko znajdziemy i pokolorujemy komórki zawierające formuły, żeby były bardziej widoczne (żeby ich nie skasować przez pomyłkę)
  3. Zabezpieczymy przed zmianami wszystkie komórki, które nie zawierają liczb wpisanych z ręki
  4. Nauczymy się, jak błyskawicznie wyczyścić formularz w wpisanych wcześniej danych.

Power Query - jak łączyć i dane z wielu plików i je przekształcać

  1. Jak zbudować narzędzie, które będzie uzgadniało konto VAT z rejestrem VAT
  2. Jak przygotować obrotówkę, która nie nadaje się do żadnej analizy, do takiej postaci, żeby można z nią było sprawnie pracować?

To ułatwi Ci pracę:

  1. Jak nagrać swoje własne makro - na przykładzie usuwania pustych wierszy i kolumn z bazy danych?
  2. Szukaj wyniku - jak szybko znaleźć wynik zamiast robić wiele prób obliczeń?
  3. WYSZUKAJ.PIONOWO - wszystko o najbardziej przydatnej funkcji Excela i błędach, które się w niej pojawiają.